Budowanie marki osobistej wymaga od osób przedsiębiorczych działania na wielu polach. Jeszcze kilka lat temu skupiano się na kanałach sprzedaży i przekazywaniu informacji w świecie rzeczywistym. Od tego czasu zmieniło się bardzo dużo, a media społecznościowe są idealnym polem nie tylko do promocji swoich produktów czy usług, ale także do budowania swojej marki, nawet od podstaw.

Sprzedaż nie tylko twarzą w twarz

Proces sprzedaży przeróżnych produktów i usług w ostatnich latach niesamowicie się rozwinął. Kiedyś nie do pomyślenia była sytuacja, gdy kupujący podejmie swoją decyzję bez zobaczenia produktu, sprawdzenia go czy przemierzenia. Aktualnie nie zawsze tak to wygląda. Przez Internet sprzedaje się współcześnie dosłownie każdą rzecz. Rozwija się również branża produktów elektronicznych. Coraz częściej w sklepach internetowych znaleźć można produkty, których nie da się dotknąć. Mowa tu między innymi o ebookach czy kursach. Jest to pewna nowość w porównaniu do kupowania na przykład ubrań czy biżuterii, co stało się właściwie standardem w obecnym świecie.

Drogi dotarcia do klientek

Media społecznościowe i internet ogólnie otwierają przed przedsiębiorczyniami wiele dróg, dzięki którym mogą rozwijać swój biznes, sprzedawać swoje produkty czy usługi, a także poszerzać grono swoich odbiorczyń i odbiorców. Jednym ze sposobów jest prowadzenie grupy na Facebooku dla swojej grupy docelowej, gdzie klientki będą mogły uzyskać dodatkowe korzyści, na przykład, jako pierwsze dowiedzą się o nowym produkcie czy uzyskają kod rabatowy. Co więcej, samo aktywne prowadzenie mediów społecznościowych może szybko przysporzyć firmom nowych klientek. Wiele potencjalnych odbiorczyń chętnie najpierw zobaczy, jak wyglądają produkty w różnych aranżacjach czy stylizacjach, zdjęcia innych klientek czy zapozna się z cennikiem. Media społecznościowe zmniejszają również dystans między stroną sprzedającą a kupującą.

Marka osobista w social mediach

Social media stanowią idealne pole do rozwoju marki osobistej. Gama różnych działań, które mogą zostać tam przeprowadzone jest bardzo szeroka. Każde z mediów społecznościowych oferuje inne narzędzia, które pomagają w różny sposób. Zbudowanie marki osobistej w social mediach wymaga od każdej z kobiet stworzenia pewnego zestawu cech, skojarzeń czy emocji, które nierozerwalnie się z nią wiążą. Dzięki temu grupa osób, do których kierowany jest przekaz, od razu wie, kim jest osoba sprzedająca. To również budowanie szerokopojętej rozpoznawalności. Przykładowo, gdy dana firma sprzedaje wielorazowe torby na zakupy, a jakaś osoba właśnie takich szuka to sięgnie w pamięci do firm czy osób, które mają już zbudowane marki osobiste i u takiej osoby kupi ten produkt. Kluczem do zbudowania marki osobistej w social mediach jest systematyczność. Jest to duża wartość dla odbiorczyń, które widzą, jak firma się rozwija, przekonują się do niej, a jej obraz zostaje przez nich zapamiętany i skorelowany z konkretnymi pożądanymi cechami.